Alla inlägg under oktober 2012

Av Annie - 6 oktober 2012 14:43

Hallå där!! I kväll ska jag första gången på ett Finlandssvenskt evenemang som heter Nyländsk Afton. Det ordnas väl turvis i olika nyländska städer och i år då i min hemstad Lovisa. I fjol var det visst i Helsingfors tror jag... Där kommer att vara en massa folk och en hel del program. Jag kan bara inte vänta tills Satin cirkus och Lurens sommarteater ska uppträda! Dessutom är en av programledarna där en kille som är med i typ alla bra program på Radio x3m, Nicke Aldén. Ooh jag vill ju bara att det ska börja NU! I Lurensgänget är flera av mina kompisar och det är s kul att träffa dem alla idag! WOW! 


Förresten anmälde jag mig idag till kandidat i valet av Östnylands Lucia! Kommer (kanske) att föra något slags kampanj här... Åtminstone länkar jag väl alla intervjuer och så vidare!


Ha det så bra alla underbara läsare! Kram!

Satin circus- Peach Party

   

Satin Circus

 

Från Lurens sommarteater i år. Pjäsen är 

Nils Holgersson!

Av Annie - 5 oktober 2012 19:58

Hejsan på er kära små läsare!! Idag är jag (som ni kanske märker) på SJUKT gott humör! Har varit hos ett par kompisar typ HELA DAGEN! Till först åkte vi buss dit (okej, jag är inte speciellt förtjust i att åka buss, men den här gången var det mycket roligare än vanligt, faktiskt). Sedan blev jag ombedd att hjälpa mina kompisar med deras novellanalyser, så ja, jag HAR varit till någon nytta också idag. När analyserna var klara försökte dom lura mig att titta på skräckfilm, och det slutade med att vi var tvugna att kompromissa: vi tittade början av filmen, men stängde av innan det blev hemskt och kollade på komedi istället. Vi såg nog inte den heller till slut, för mina kompisar tyckte det var töntigt att sitta och se på TV då de hade gäster, så vi gick upp och gjorde något MYCKET vettigare! Vi tittade på youtube-klipp! Mina kompisar tipsade mig om en videoblogg som kallas lilla bloggen och ja, den var fantastist kul! Fast jag har nog vuxit upp i någon buske eftersom jag inte tött på det tidigare... Haha! 

SPRINGER DU MED ARMEN??

Av Annie - 4 oktober 2012 21:30

Idag hinner jag inte skriva så mycket eftersom jag inte varit vid datorn förrän nu. Det är pracis vad jag ska skriva om: sena kvällar med kompisar! En god vän till mig var nämligen här fram till alldeles nyss. Jag vet, för många av er som kanske läser detta verkar det inte så sent, men i finsk tid är ju klockan redan 22.30 Men det är i alla fall så OTROLIGT kul att sitta nere med en kompis och rita vid matsalsbordet och försöka skratta tyst nog att inte väcka småsyskonen som sover här uppe att det nästan inte går att tro! Speciellt när vi ju har våra egna inside-jokes, som man knappt KAN skratta tyst åt! Det är fantastiskt! Och att sen sätta sig vid datorn, totalt utmattad, med tanken att NU ska jag blogga och sen går jag och lägger mig, det är en underbar känsla!

 

Av Annie - 3 oktober 2012 20:34

Makeovers är bland det bästa som finns! Fast då menar jag inte bestående makeovers, utan att helt enkelt testa hur man skulle se ut om man sminkade och klädde sig på ett annat sätt. Idag gjorde jag och en kompis makeovers. Vi testade hur vi skulle se ut om vi var riktiga bimbos. Resultatet var faktiskt både kul och oväntat, åtminstone jag kunde inte ana hur mycket litet makeup egentligen gör! Här kommer bild!

   

En annan kul grej är rolldräkter, som jag som dansare självklart fått bära från A till Ö. Jag har faktiskt dansat i allt från rosa tutu till lurvig skjorta och pälsmössa (den gången förställde jag en varg). Dessa två är väldigt gamla så jag har inga bilder, men här kommer de två nyaste!

 

Som den galna hattmakaren...

 

...och Alice i Underlandet!

Av Annie - 2 oktober 2012 16:13

Denna dikt är tilllägnad alla mänskor, men speciellt mina vänner, och av dem specifikt de som jag vet att har det tufft och svårt. Men även om du inte känner mig personligen så får du nog ta till dig mina ord, jag skriver ju inte bara för mina vänner utan alla som vill läsa!

 

KÄRLEKENS RÖST


Då allting i ditt liv blir snett

och inget som det ska,

då är att skratta glatt ej lätt,

men var lugn, det blir nog bra!


För var jag behövs, där jag finns,

så alltid det skall vara.

Då du ensam är, jag ber dig, minns

på rop på hjälp jag vill svara!


De gånger du saknar en hand uti din

min hand jag bjuder ut.

Jag vill ju att du, som är så fin

får vara lycklig ända till slut!


Likt en stråle av sol som värmer din kind,

så vill jag värma ditt hjärta,

bli en liten bris av en sommarvind

som tröstar dig mitt i din smärta.


Så ta emot dessa små, små ord

och låt dem få bli till din tröst

de gånger du känner dig ensam på jord

och saknar en kärlekens röst.


      

Av Annie - 1 oktober 2012 16:15

Jag sa tidigare att jag inte gillar ny musik, men det finns förstås undantag. Bland annat Bruno Mars är helt okej, men den bästa artisten som spelar ny musik är kanskske Marina and the Diamonds. Speciellt förtjust är jag i låten Bubblegum Bitch, men även Primadonna och This Is How To Be A Heartbreaker är bra. Marina Diamandis, som hon egentligen heter, har en egen kanal på Youtube, där man hittar hennes videoblogg, intervjuer, akustiska versioner vissa låtar, låtarna på skivan Electra Heart samt de officiella musikvideorna! Om ni inte har hört ännu, så skynda er och kolla upp Marina and the Diamonds!

Marina and the Diamonds' youtube-kanal


 

Marina Diamandis, eller Marina and the Diamonds som hon kallar sig.

Presentation


Välkomna till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards