Alla inlägg under maj 2013

Av Annie - 27 maj 2013 17:57

Hej på er alla! Först aka jag berätta för er om en liten föändring här på bloggen. Eller förändring kan man väl knappast kalla det med tanke på att jag hittills inte lyckats blogga speciellt aktivt, men i alla fall ska jag sluta blogga på veckosluten, förutom i helt speciella fall. Och så måste jag igen be om ursäkt för att det är så länge sedan sist.


På onsdagen hade jag födelsedag. Det var en väldigt trevlig födelsedag, faktiskt, även om det var ganska tomt här hemma hos oss. I gåva fick jag en LP-spelare, handukar, en spegel, manikyrgrejer, smink, ett vitvinsglas med en liten söt nalle inuti och en massa pengar. Det var egentligen pengar jag önskat mig mest, eftersom jag fyller 18 nästa år och gärna vill köpa en bil då.


Sen min föelsedag har jag egentligen varit sjuk. På onsdag kväll kände jag redan att huvudet kändes konstigt tungt, men jag tvingade mig till skolan eftersom provveckan började på torsdagen. På fredagen mådde jag bättre, men på kvällen tappade jag sedan rösten och var utan i 16,5 h. Veckoslutet var jag så täppt att andningen var en aning jobbig, men idag mår jag alldeles utmärkt.


Men vad gör man då man är sjuk då? Vädret var vackert men jag var ju tvungen att sitta inomhus. Svaret är enkelt: man ser på film! Jag brukar inte se så  mycket på film, men nu i veckoslutet såg jag 4 filmer. På lördagen såg jag Hungergames och Blue Hawaii och på söndagen såg jag Gentlemen Prefere Blondes och Moulin Rouge. De var alla väldigt bra, men Blue Hawaii var bäst. Den sammanförde nämligen två av de bästa sakerna i världen: Elvis och Hawaii.


 

Den ljuvliga lilla nallen Rabbit Hart (efter Florence and The Machines låt Rabbitheart och Youtube-fyllekocken Hannah Hart) som jag fick av min underbara bästa vän

Min LP-spelare och fodralet till Queen-skivan jag spelar  

Av Annie - 21 maj 2013 20:57

Hej på er alla igen! Jag börjar idag med lite allmän info. Det är ingen vits att kolla min logg för nya inlägg på dagarna om man läst den föregående kväll - jag har helt enkelt inte tid att blogga före kvällen. Sen ber jag väldigt mycket om ursäkt för att jag inte skrev igår, men jag hade fullt upp med att städa.


Städning är sjukt tåkigt, som vi alla vet, men man kan göra det lite roligare genom att lyssna på bra musik och göra städningen till en galen dans. Jag valde ett band som jag upptäckt ganska nyligen, Florence and The Machine.


Florence and The Machine är ett engelskt band som bildades 2007. Frontfigurerna i bandet heter Florence Welch (sång) och Isabella "Isa Machine" Summers (keyboard och bakgrundssång), och de andra medlemmarna är Robert Ackroyd (gitarr och bakgrundssång), Christopher Lloyd Hayden (trummor, slagverk och bakgrundssång), Tom Monger (harpa) och Mark Saunders (bas och bakgrundssång). Bandet har släppt två studioalbum (Lungs och Ceremonials) och två livealbum (Live at the Wiltem och MTV Unplugged), och  bidragit med låtar på soundtracken till åtminstone The Twilight Saga- Eclipse (Heavy In Your Arms), Snow White And The Huntsman (Breath Of Life) och The Great Gatsby (Over The Love). Deras genre är inte helt entydig, utan de blandar flera olika genrer, bland annat rock, pop och soul. Florence and The Machine är kända för väldigt mörka sånger, och ofta relativt makabra ord. Mina favoritsånger är Never Let Me Go, som handlar om någon som håller på att dränka sig, Girl With One Eye, som handlar om en flicka vars ena öga blivit utstucket och stulet och som får dödshot av låten "jag-berättare", och Spectrum.


På halloween 2010 överraskade bandet verkligen sina fans. De höll en halloween-konsert för att fira Isa Machines födelsedag, Florence bad publiken att sjunga Happy Birthday To You med henne för Isa, och då de sjungit klart friade Isa till Florence. Tyvärr visade sig deras förlovning vara ett skämt, men ryktena om att dessa två sällskapar går fortfarande heta.


   

Hela bandet                                                       Florence Welch

   

Isa Machine                                                Det omstridda paret Florabella

     

Chris Hayden                                        Mark Saunders                                           Rob Ackroyd

Tom Monger



Vi hörs igen, mina kära vänner!

Anni


Av Annie - 19 maj 2013 20:49

Idag hade Lovisa dansinstitut våruppvisning. Nu har vi alltså "sommarlov" (även om vi förstås måste träna även på sommaren, men på egen hand). Det var egentligen två uppvisningar, en kl. 13 och en kl. 17. I den första uppvisningen hade jag väldigt bråttom, jag hade 5 olika danser, och det var väl 10-15 danser allt som allt. Två av dessa danser var min "huvudgren", klassisk balett, och tre var nutidsdans. Den första dansen, uppvisningens öppningsnummer Pollution hade jag håret på en lös låg hästsvans och var kläd i grå tröja och svarta byxor. Efter det numret hade jag två danser på mig att byta om till tutu och tåspetsskor och sätta håret på en hög knut. Följande dans var också balett, men då var vi klädda i blågröna overaller och hade inte tåspetsskor. Frisyren var som tur samma. Men efter den hade jag två danser på mig att byta om till röda leggins och röd klänning och släppa ut håret (och borsta igenom det, eftersom det var rejält tuperat). I den sista dansen hade vi tack och lov samma kläder som i föregående, eftersom de två var direkt efter varann. 


I den andra uppvisningen fick jag ändå ta det lite lugnare, där hade jag endast tre danser. Det var Pollution, balettnumret på tåspetsskor och avslutningsnumret, World.  I dansen på tåspetsana föreställde vi svanar, och den skulle ha varit underbar om inte min stortånagel skulle ha varit av. Mina tår är så sjuka nu att det är svårt att tro att de någonsin slutar värka. Och imorgon har vi änn u en uppvisning, för skolorna här i Lovisa och sedan är det över fram till hösten.

 


Förra årets uppvisning 1, kl. 13. Temat Alice in Wonderland


Av Annie - 18 maj 2013 10:56

Hallå där alla! Här kommer inlägget jag lovade igår. Min kläd-, smink- och hårstil  är en aning alternativ, och väldigt 50-tals inspirerad. Här kommer step-by-step instuktioner för hur man fixar mitt favorit smink och min favoritfrisyr.


 

Såhär ser jag ut utan smink.


 

1. Börja med att sätta foundation. Sätt en prick på pannan, näsan, båda kinderna och hakan ocbred sedan ut med en svamp.


 

2. Måla ögonbrynen med en ögonbrynspenna. För en bra 50-tals look ska de vara rejält påmålade.

 

3. Sätt eyeliner. Jag använder en i tuschformat eftersom den är väldigt lätt att handskas med. Dra inte ett långt sträck, utan flera kortasom bildar ett långt. Ögonen bör vara ordentligt markerade och eyelinern bred. Kom även ihåg att dra den en bit ut vid ögonvrån.


 

4.Böj ögonfransarna och sätt mascara. Jag brukar dessutom måla insidan av övre fransraden med vit kajal för att få en öppen blick.

 

5. Sätt ett ljusrosa rouge med stora, cirklande rörelser och stor borste. Le och sätt ditt ouge speciellt på den högsta punkten på kinderna.

 

6. Sätt ett vitt skimmerpuder under ögonbrynen för att ge dem ett extra lyft...

 

7. ...och på kinderna för att markera kindbenen.

 

8. Avsluta med ett rött läppstift. Sminkdelen är nu klar, dags för håret.

 

1.Börja med att borsta igenom håret.

 

2. Gör en sidobena. Den ska vara ungefär ovanom det stället där ditt ögobryn är som högst.

 

3. Gör en till bena från sidobenan ner till örat.


 

4. Fäst allt hår utom det du skiljt från resten i en hög hästsvans.

 

5. Tupera håret där framme och snurra det runt två fingrar.

 

6. Fäst "hårrullen" bakom resten av håret med en hårnål.

 

7. Locka hela svansen på en gång.

8. Spraya rikligt!  


 

9. Avsluta med att knyta ett flätband runt svansen.

 

KLART!


Tack för att ni läste, vi ses igen!

Anni




Av Annie - 17 maj 2013 15:33

Hej alla! Jag ber om ursäkt för att jag inte bloggat på länge, men sanningen är att jag inte hunit och inte haft inspiration. Jag har ju faktiskt två till bloggar att försumma (fast de har säkert upphört existera redan). Hur som helst så lovar jag att snart skriva ett längre inlägg; det vill säga så fort jag får tillbaka överföringskabeln till kameran av min kompis. Vill ni läsa mera av/om mej så får ni gärna följa mej på Twitter, där jag är aktivare. Mitt twitterkonto heter @AngelAnnieeh.


Många kramar

Anni

Presentation


Välkomna till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards