Alla inlägg under november 2012

Av Annie - 15 november 2012 19:04

  Det är så man som luciakandidat sysslar med hela dagarna från början av november fram till slutet av december eller början av januari, då Luciaåret är slut. Ännu behöver vi inte stryka klänningar och turnera runt till olika ställen, men det kommer om ca en månad. Snart börjar det säkert bli dags att plocka lingonris och binda kransar också. Igår blev jag intervjuad av lokaltidningen Östra Nyland. Vi började med att ta bilder, varpå vi promenerade iväg till kyrkan där vi bandade in en filmsnutt där jag presenterade mig och sjöng en vers av Luciasången. Därefter gick vi tillbaka till tidningens redaktion där själva intervjuen ägde rum. Jag var väldigt nervös hela dagen i skolan, men intervjun gick nog bra till slut. Idag hade vi sedan sångträning alla tillsammans. Vi har jättekul på sångträningarna och som sagt, andan bland kandidaterna är mycket god. Imorgon blir det igen en massa träning och sång, men inga "officiella" sångträningar! Ha det så bra allihopa!

Av Annie - 13 november 2012 21:21

...här är jag igen! Alldeles utmattad! Idag var jag och kandidat nummer 2 på tidningen för en noggrannare presentation. Som det ser ut nu så finns det nog röstare, ganska många till och med tror jag... Det återstår bara att se om det finns tillräckligt många så jag faktiskt blir Lucia! Det är typ den tanken jag får och rymmas i skallen. Att vara Luciakandidat är psykiskt mycket stressigare än jag hade kunnat tro! Hela dagarna går jag och funderar på om någon har röstat redan, och i så fall hur många och vem. Trots att vi säkert alla går och spänner oss över vem som vinner finns ingen fientlighet eller tävlingsanda mellan oss. Jag upplever åtminstone inte de andra kandidaterna som konkurenter, ett Luciafölje skulle inte bli till utan tärnor, så jag är riktigt nöjd även om jag blir tärna. Vi är inte konkurenter eller fiender, vi är ett team! Tillsammans ska vi vara ett fint Luciafölje som uppfyller sin uppgift att skänka värme och tröst i en kall och sorgfylld värld! Så  lycka till Jannica, Emilia, Mathilda, Linnéa och Minna!



http://www.ostnyland.fi/2012-11-08/rosta-pa-ostnylands-lucia

Av Annie - 12 november 2012 16:22

Hej på er allihop! Först och främst vill jag be om ursäkt för avbrottet, jag har inte riktigt gett mig tid att blogga på sistone!

Men ämnet idag är alltså Luciaval! Jag har ju fyllt 16 i år, vilket betyder att jag för första året får vara uppställd som kandidat till att bli hela Östnylands Lucia, och det är jag! Att vara "stora Lucia" har varit min dröm sedan jag var 3 år, och nu har jag äntligen en chans till det. Jag är kandidat nummer ett, och har nu varit i tidningen en gång, då alla kandidater presenterades. Nu sitter jag och väntar på att bli insläppt på sångträning. Närmaste tiden kommer jag alltså att blogga om en Luciakandidats hektiska liv. Ha det så bra! Puss puss :*

Av Annie - 12 november 2012 16:22

Hej på er allihop! Först och främst vill jag be om ursäkt för avbrottet, jag har inte riktigt gett mig tid att blogga på sistone!

Men ämnet idag är alltså Luciaval! Jag har ju fyllt 16 i år, vilket betyder att jag för första året får vara uppställd som kandidat till att bli hela Östnylands Lucia, och det är jag! Att vara "stora Lucia" har varit min dröm sedan jag var 3 år, och nu har jag äntligen en chans till det. Jag är kandidat nummer ett, och har nu varit i tidningen en gång, då alla kandidater presenterades. Nu sitter jag och väntar på att bli insläppt på sångträning. Närmaste tiden kommer jag alltså att blogga om en Luciakandidats hektiska liv. Ha det så bra! Puss puss :*

Presentation


Välkomna till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards