Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Lurens <3 del 2

Av Annie - 29 mars 2014 23:47

Först ska jag passa på att be om ursäkt för att jag inte skrivit på länge. Jag har haft rätt bråttom senaste tiden, men nu är jag tillbaka och ska försöka skriva lite oftare.


Men Lurens ja, så härligt att jag var tvungen att komma tillbaka till ämnet. Jag har funderat rätt mycket på varför jag EGENTLIGEN velat delta alla dessa år, sen årskurs 5, men har inte kommit framtill något vettigt svar. Jag börjar tro att vissa människor hör hemma på vissa platser, eftersom jag i 7 år känt en mycket stark dragningskraft dit även om jag inte vetat något om hur det fungerar. Det är som om scenen hade ropat på mig, och då jag sedan varit och tittat på föreställningen har jag varit ledsen över att inte själv vara med.


Nu är jag då som sagt med, och jag älskar det! 4 repetitioner har jag varit på, och det känns som en evighet mellan dem, trots att vi repar så gott som varje vecka. Den här veckan har vi dock paus, och enligt mig käns 2 veckor mellan repetitionerna olidligt. Två veckor ifrån det underbara gänget jag har lyckan att jobba med, hemskt!


De facto känns det som om jag fått ett nytt hem och en ny familj. Underbara sådana. Där kommer jag att dröja länge. Jag kommer att bli en av dem som år efter år kommer tillbaka, så länge som det på något vis är möjligt - och det vill jag bli också.


För en människa som jag, med kraftig mobbning i ryggsäcken, är Lurens rena himmelriket. Pjäsens namn i år, Så som i himmelen, är nästan ironiskt då det beskriver just hurdant det är där. Där accepteras alla, och alla är vänner sinsemellan. Personligen har jag aldrig haft så många vänner som nu, och aldrig känt mig mer hemma någonstans. Jag har aldrig varit så här lycklig.


Tack alla fantastiska lurensare!


En låt som beskriver mina känslor för Lurens väldigt väl


 

De som medverkar i Lurens får en tröja med pjäsens namn och Lurens logo


Psssst! Läs om familjekänslan i Lurens på http://svenska.yle.fi/artikel/2014/03/23/de-hor-till-ostnylands-storsta-familj


Ha det bra!


Kram

Annie

 
 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

30 mars 2014 07:43

Jag förstår din känsla, var med i Lurens då Pippi Långstrump visades där. Mia Hafrén var Pippi och jag var hennes lärarinna. Det var väldigt roligt! Skulle gärna vara med en gång till men det går inte riktigt att kombinera med mitt jobb :-(
Njut av den här våren och sommaren, fullt ut!

http://debutsky.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 3 november 2014 16:29

Hej allihopa! Ber om ursäkt över att jag inte skrivit på länge. När månne senast? Var det före sista föreställningen tror jag? Men nu är jag här i alla fall!   Jag har fått en del nya intressen i år. Förutom teatern nu i sommar har jag börjat trä...

Av Annie - 2 augusti 2014 23:45

Nu är den absolut bästa tidsperioden i mitt liv slut. Vi hade idag sista föreställningen av pjäsen Så Som i Himmelen på Lurens Sommarteater. Visst känns det rätt vemodigt, men samtidigt är jag lycklig över att alls ha fått vara med om detta. Att ha f...

Av Annie - 31 juli 2014 17:39


Jag klarade av teoriprovet idag! Nästa tisdag ska jag köra på motorväg och i storstad, det är lite spännande, men inte nära heller lika spännande som innan provet, som ändå gick galant. Har nu 4 minuter innan röstöppningen. Lustigt att vi redan st...

Av Annie - 28 juli 2014 11:40


I Finland, och antagligen i flera andra länder också, går vi allt snabbare och snabbare mot en tid av total intolerans mot andra kulturer. Till och med vi finlandssvenskar, som trots allt är skyddade av grundlagen, är hotade. Många år var rasistiska ...

Av Annie - 25 juli 2014 16:55

Hej alla! De blev en liten paus från skrivandet märker jag! Den var inte planerad, men ibland flyger tiden så man inte hinner med. Det har varit skola, jobb och Lurens. Mycket till fritid har jag inte haft, men vem behöver sånt då man får vara med om...

Presentation


Välkomna till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards