Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Ingen är perfekt?

Av Annie - 18 februari 2014 15:52

Det sägs att ingen är perfekt, men är det egentligen sant? Jag tror inte det. Jag menar, titta på alla modeller med felfri hy, platt mage, rätt formad rumpa och bröst, fylliga läppar och snygga ben! Dom är precis lika perfekta som jag och du!


Fast det beror väl på hur man definierar perfekt. För mig är perfekt inte samma sak som felfri, om det skulle vara det skulle det väl heta felfri och inte perfekt. Nåt som är felaktigt är precis lika perfekt som något som är felfritt (ifall du inte märkt så är det det som "nytt av gammalt" handlar om, en skråmig CD-skiva kan vara ett perfekt underlag under värmeljus). Att vara perfekt betyder att fylla den roll i världen man har bäst av alla.


För mig innebär "ingen är perfekt" typ samma som "jo, du duger, men någon annan skulle nog duga ännu bättre". Det är inte sant. Man kan inte säga att någon duger bättre än någon annan, kanske till en viss uppgift jo, eftersom vi alla har olika talanger, men inte i allmänhet. Om någon vill sjunga solo på ett bröllop kan man säga att någon annan som är skickligare på att träffa ton duger bättre, men ingen duger bättre till det liv man fått.


Så sluta säga "ingen är perfekt" och säg istället "alla är perfekta". För det är sant. Det finns endast en sak i världen som ingen annan kan klara bättre än du. Det är att vara just precis DU. Var stolt över att vara du, och våga visa andra vem du är. Det är det som gör dig perfekt!

 

Våga vara den perfekta prinsessa/prins du är!


Kram

Annie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 3 november 2014 16:29

Hej allihopa! Ber om ursäkt över att jag inte skrivit på länge. När månne senast? Var det före sista föreställningen tror jag? Men nu är jag här i alla fall!   Jag har fått en del nya intressen i år. Förutom teatern nu i sommar har jag börjat trä...

Av Annie - 2 augusti 2014 23:45

Nu är den absolut bästa tidsperioden i mitt liv slut. Vi hade idag sista föreställningen av pjäsen Så Som i Himmelen på Lurens Sommarteater. Visst känns det rätt vemodigt, men samtidigt är jag lycklig över att alls ha fått vara med om detta. Att ha f...

Av Annie - 31 juli 2014 17:39


Jag klarade av teoriprovet idag! Nästa tisdag ska jag köra på motorväg och i storstad, det är lite spännande, men inte nära heller lika spännande som innan provet, som ändå gick galant. Har nu 4 minuter innan röstöppningen. Lustigt att vi redan st...

Av Annie - 28 juli 2014 11:40


I Finland, och antagligen i flera andra länder också, går vi allt snabbare och snabbare mot en tid av total intolerans mot andra kulturer. Till och med vi finlandssvenskar, som trots allt är skyddade av grundlagen, är hotade. Många år var rasistiska ...

Av Annie - 25 juli 2014 16:55

Hej alla! De blev en liten paus från skrivandet märker jag! Den var inte planerad, men ibland flyger tiden så man inte hinner med. Det har varit skola, jobb och Lurens. Mycket till fritid har jag inte haft, men vem behöver sånt då man får vara med om...

Ovido - Quiz & Flashcards