Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Att vara ung kristen

Av Annie - 17 februari 2014 13:43

Jag vet att många säkert sitter och tänker "jaha, vad tänker hon gnälla om då?", för det är det som är det vanliga då rubrikerna ser ut som denna. Det blir mest "Det är så jobbigt", "Ingen förstår" och "Alla har fördomar"-inlägg. Men så är inte fallet denna gång! För visst, det finns nackdelar, ofta får man stå ut med mobbning, människor anser att de inte kan säga vissa saker i ens närhet och så vidare. Men vet ni vad? JAG ÄR EN HELT VANLIG MÄNNISKA! Jag gillar att festa, gör samma misstag som andra, säger saker utan att tänka efter och är olydig mot mamma. Och till den som tror det: min ovanliga klädstil beror INTE på att jag är kristen, utan att jag är totalt galen i allt som har med 50-tal att göra.


Vad tyder då på att jag är kristen? Hur kan man se det? Det syns inte utanpå. Det som gör mej kristen är att jag tror att Kristus har dött för att jag ska bli förlåten. Detta för mej vidare till det inlägget ska handla om. Som sagt, oftast ser man de negativa sidorna av att vara ung och kristen. Mobbningen, fördomarna... Jag har också varit med om det, men jag har inte gått den lättare vägen och övergett min tro? Varför inte? För att kristendomen bygger på att tro på något gott. Vår Gud är god, barmhärtig och framför allt KÄRLEKSFULL. Och även då det är mycket jobbigt finns vetskapen om att någon älskar mig. Vem bryr om hela världen hatar mej, Gud älskar mig och det är allt som jag behöver!


Jag har flera gånger undrat varför folk bara tar upp de negativa sidorna. Jesus sa ju "Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar". Därför tycker jag att det är bättre att ta upp de positiva sidorna, som är betydligt fler, än de få negativa sidorna. Om du startar en dansklubb i skolan, hur lockar du då deltagare? Genom att säga "Kom med, du blir mobbad och ditt liv blir ett h*elvete" eller "Kom med, det är roligt"? Mina kristna bröder och systrar, vi har fått i uppgift att sprida det goda budskapet. Sprid det som ett gott budskap, inte något som för med dej en massa negativa konsekvenser!


Kram

Annie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 3 november 2014 16:29

Hej allihopa! Ber om ursäkt över att jag inte skrivit på länge. När månne senast? Var det före sista föreställningen tror jag? Men nu är jag här i alla fall!   Jag har fått en del nya intressen i år. Förutom teatern nu i sommar har jag börjat trä...

Av Annie - 2 augusti 2014 23:45

Nu är den absolut bästa tidsperioden i mitt liv slut. Vi hade idag sista föreställningen av pjäsen Så Som i Himmelen på Lurens Sommarteater. Visst känns det rätt vemodigt, men samtidigt är jag lycklig över att alls ha fått vara med om detta. Att ha f...

Av Annie - 31 juli 2014 17:39


Jag klarade av teoriprovet idag! Nästa tisdag ska jag köra på motorväg och i storstad, det är lite spännande, men inte nära heller lika spännande som innan provet, som ändå gick galant. Har nu 4 minuter innan röstöppningen. Lustigt att vi redan st...

Av Annie - 28 juli 2014 11:40


I Finland, och antagligen i flera andra länder också, går vi allt snabbare och snabbare mot en tid av total intolerans mot andra kulturer. Till och med vi finlandssvenskar, som trots allt är skyddade av grundlagen, är hotade. Många år var rasistiska ...

Av Annie - 25 juli 2014 16:55

Hej alla! De blev en liten paus från skrivandet märker jag! Den var inte planerad, men ibland flyger tiden så man inte hinner med. Det har varit skola, jobb och Lurens. Mycket till fritid har jag inte haft, men vem behöver sånt då man får vara med om...

Ovido - Quiz & Flashcards