Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

LURENS <3

Av Annie - 16 februari 2014 19:59

I sommar ska jag uppfylla en gammal dröm. Jag ska äntligen, efter en 7 år lång väntan, delta i Lurens sommarteater!Orsaken till att jag skriver detta nu är att jag idag var på genomläsning av pjäsen för i år, Så Som i Himmelen. Det var fantastiskt! Jag har en tendens att vara ganska blyg, men det var ett "lätt" gäng på plats. 15 minuter så kände jag mig som en del av gänget! Det var ofattbart, något som aldrig hänt förr!


Dessutom upptäckte jag snart att jag inte var ensam om min helt sjuka humor, utan största delen av gänget skrattade på samma ställen som jag. Jag hade ärligt inte trott att så många delade min humor, eftersom ytterst få som jag känt tidigare gör det. Men visst var det fantastiskt!


En av mina allra bästa vänner, Josefin (http://zoxxey.blogg.se/), är också med i år, och jag ser verkligen fram emot att tillbringa så gott som hela sommaren med henne! Och så hoppas jag förstås på att få en massa nya vänner! En av orsakerna till att jag beslutade att NU ska inget längre hindra mig är faktiskt att jag behöver öppna mig lite, och i teater är man verkligen tvungen att kommunicera och umgås med de andra i gänget.


Men orsaken till att jag egentligen vill vara med är att jag ÄLSKAR att vara på scen! Framför flerahundra par ögon är jag inte längre jag. I dans och teater är jag min rollfigur, vem det sen må vara, och i sång och tal är jag mitt "scenjag", som inte är blyg eller rädd för vad människor tycker om mej. Framför en massa människor är jag inte ens speciellt nervös, utan dagens sångprov var betydligt värre. Att förvandla sig till scenjaget är betydligt svårare framför en person än hundra.


Jag var förberedd på en god gruppanda eftersom det är något som Lurens är vida känt för men hade verkligen inte kunnat ens önska mig något så fantastiskt som det visade sig vara. Ett stort tack till hela gänget!


Kram

Annie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 3 november 2014 16:29

Hej allihopa! Ber om ursäkt över att jag inte skrivit på länge. När månne senast? Var det före sista föreställningen tror jag? Men nu är jag här i alla fall!   Jag har fått en del nya intressen i år. Förutom teatern nu i sommar har jag börjat trä...

Av Annie - 2 augusti 2014 23:45

Nu är den absolut bästa tidsperioden i mitt liv slut. Vi hade idag sista föreställningen av pjäsen Så Som i Himmelen på Lurens Sommarteater. Visst känns det rätt vemodigt, men samtidigt är jag lycklig över att alls ha fått vara med om detta. Att ha f...

Av Annie - 31 juli 2014 17:39


Jag klarade av teoriprovet idag! Nästa tisdag ska jag köra på motorväg och i storstad, det är lite spännande, men inte nära heller lika spännande som innan provet, som ändå gick galant. Har nu 4 minuter innan röstöppningen. Lustigt att vi redan st...

Av Annie - 28 juli 2014 11:40


I Finland, och antagligen i flera andra länder också, går vi allt snabbare och snabbare mot en tid av total intolerans mot andra kulturer. Till och med vi finlandssvenskar, som trots allt är skyddade av grundlagen, är hotade. Många år var rasistiska ...

Av Annie - 25 juli 2014 16:55

Hej alla! De blev en liten paus från skrivandet märker jag! Den var inte planerad, men ibland flyger tiden så man inte hinner med. Det har varit skola, jobb och Lurens. Mycket till fritid har jag inte haft, men vem behöver sånt då man får vara med om...

Ovido - Quiz & Flashcards