Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Släpp inte taget!

Av Annie - 30 mars 2014 21:26

Alla har vi andra människor i våra liv. Andra människor är, på ett eller annat sätt väldigt viktiga i våra liv, och olika människor finns i våra liv av olika orsaker. En del människor finns i ditt för att lära dig något, andra för att ge dig viktigt stöd. Hur sorgligt det än låter finns en del människor i ditt liv för att försvinna - men vilka, det kan du själv påverka.


Om någon kräver för mycket av din energi eller gör dej ledsen förstår du säkert själv att det är dags att avsluta det förhållandet, hur ont det än gör. Det är inte lätt, och det ska det inte heller vara, vare sig det är en vän, en livskumpan eller i värsta fall till och med en släkting.


Däremot finns det de som ger din dag guldkant. De du trivs med, som förstår dig och som det är lätt att umgås med. Dem ska du absolut hålla fast i. Vad som än pågår i era liv - släpp inte taget! Men håll er relation balanserad, även de du trivs med och som trivs med dig behöver sin egen tid.


Jag vet att jag själv gjort fel på sistone. Det finns en del personer som jag en gång trivts med väldigt bra som jag har lämnat åt sitt eget öde så länge att jag inte längre känner dem, och andra som jag av rädsla att göra ovannämnda misstag "kramat ihjäl" så de själv börjat ta avstånd.


Så håll i, men inte för hårt, och låt gå, men inte för lätt. Hitta den gyllene medelvägen och allt blir fantastiskt.


Ha det bäst!


Kram

Annie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 3 november 2014 16:29

Hej allihopa! Ber om ursäkt över att jag inte skrivit på länge. När månne senast? Var det före sista föreställningen tror jag? Men nu är jag här i alla fall!   Jag har fått en del nya intressen i år. Förutom teatern nu i sommar har jag börjat trä...

Av Annie - 2 augusti 2014 23:45

Nu är den absolut bästa tidsperioden i mitt liv slut. Vi hade idag sista föreställningen av pjäsen Så Som i Himmelen på Lurens Sommarteater. Visst känns det rätt vemodigt, men samtidigt är jag lycklig över att alls ha fått vara med om detta. Att ha f...

Av Annie - 31 juli 2014 17:39


Jag klarade av teoriprovet idag! Nästa tisdag ska jag köra på motorväg och i storstad, det är lite spännande, men inte nära heller lika spännande som innan provet, som ändå gick galant. Har nu 4 minuter innan röstöppningen. Lustigt att vi redan st...

Av Annie - 28 juli 2014 11:40


I Finland, och antagligen i flera andra länder också, går vi allt snabbare och snabbare mot en tid av total intolerans mot andra kulturer. Till och med vi finlandssvenskar, som trots allt är skyddade av grundlagen, är hotade. Många år var rasistiska ...

Av Annie - 25 juli 2014 16:55

Hej alla! De blev en liten paus från skrivandet märker jag! Den var inte planerad, men ibland flyger tiden så man inte hinner med. Det har varit skola, jobb och Lurens. Mycket till fritid har jag inte haft, men vem behöver sånt då man får vara med om...

Presentation


Välkomna till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards